jueves, 12 de septiembre de 2024

Publicidad y anuncios

 

    from

A Bibliography of Literary Theory, Criticism and Philology

http://bit.ly/abibliog

by José Ángel García Landa

(University of Zaragoza, Spain)

 

 

 

Advertising

 

General

Miscellaneous

Specific media / ads / campaigns

 

 

General

 

Bezuidenhout-Raath, Ilze. "Advertisements." In The Routledge Encyclopedia of Narrative Theory. Ed. David Herman, Manfred Jahn and Marie-Laure Ryan. Abingdon and New York: Routledge, 2005. 7-8.*

Conejero López, Marta. Publicidad: escenas de persuasion. Ph.D. diss. U of Valencia, 1994.

_____. Niveles de significado en el lenguaje publicitario. 1995.

_____. La comunicación especializada: Los modelos del lenguaje publicitario. 1995.

_____. La sistematización lingüística del lenguaje publicitario. 1995.

Cook, Guy. The Discourse of Advertising. London: Routledge, 1992. (Interface). 2nd ed. London: Routledge, 2001.

Dyer, G. Advertising as Communication. London: Methuen, 1982.

Forceville, Charles. Pictorial Metaphor in Advertising. London: Routledge, 1998.

Goddard, Angela. The Language of Advertising. (Intertext). London: Routledge, 1998.

_____. The Language of Advertising: Written Texts. 2nd ed. (Intertext). London: Routledge, 2002.

Goffman, Erving. Gender Advertisements. 1976. New York: Harper and Row, 1979.

_____. Gender Advertisements. London: Macmillan, 1979.

González Martín, Juan A. Fundamentos para la teoría del mensaje publicitario. Madrid: Forja Editorial, 1982.

_____. Teoría general de la publicidad. Madrid: FCE, 1996.

Hermerén, Lars. English For Sale: A Study of the Language of Advertising. (Lund Studies in English). Lund: Lund UP, 1999.

Hyde, Stuart S. Television and Radio Announcing. Boston: Houghton Mifflin, 1950.

Jowett, G., and V. O'Donell.  Propaganda y persuasión.  London: Sage, 1986.

Leech, Geoffrey N. English in Advertising: A Linguistic Study of Advertising in Great Britain. Lodnon: Longman, 1966.

Lorente, José Luis.  Todo lo que sé sobre publicidad. Barcelona: Folio, 1987.

Mourelle de Lema, Manuel. El lenguaje publicitario: Aproximación a su estudio. Madrid: Grugalma, 1994.

Reis, Carlos. "Análisis del discurso publicitario." In Reis, Fundamentos y técnicas del análisis literario.  Madrid: Gredos, 1981. 383-97.*

Vázquez, Ignacio, and Santiago Aldea. Estrategia y manipulación del lenguaje: Análisis pragmático del discurso publi-propagandístico. Zaragoza: Prensas Universitarias de Zaragoza, 1991.*

Williamson, Judith. Decoding Advertisements: Ideology and Meaning in Advertising. London: Boyars, 1978. 1996.

 

 

 

 

 

 

 

 

Miscellaneous

 

Adair, Gilbert. "Ologies." (Advertising). In Adair, The Postmodernist Always Rings Twice. London: Fourth Estate, 1992. 43-46.*

Miguel, Amando de. "El derecho a la contrapublicidad." In de Miguel, Yo, critico. Madrid: Cuadernos para el Diálogo, 1974. 45-48.*

Barthes, Roland. "Le message publicitaire." Cahiers de la Publicité 7 (1963). Rpt in Barthes, L'aventure sémiologique. Paris: Seuil, 1985. 243-8.*

Beauvoir, Simone de. "Women, Ads, and Hate."  In "10. Short Feminist Texts from the Seventies and Eighties." In Beauvoir, Feminist Writings. Urbana, Chicago, and Springfield: U of Illinois P, 2015. 273-76.*

Berger, John, et al. Ways of Seeing. London: BBC; Harmondsworth: Penguin, 1972. 1975.*

Bueno García, Antonio. Publicidad y traducción. (Vertere: Monográficos de la revista Hermeneus, 2). Soria: Hermeneus / Diputación Provincial de Soria, 2000.*

Busquets, L. Para leer la imagen. Madrid: ICCE, 1977.

Caballero, Rosario. "Exploring the Combination of Language, Images and Sound in the Metaphors of TV Commercials." Atlantis 36.2 (Dec. 2014): 31-51.*

Cabellos Castilla, M. Rosa, and Cristina Tejedor Martínez. "La formación de palabras y el inglés publicitario: Un estudio práctico." In Lenguas para fines específicos: investigación y enseñanza. VI. Ed. S. Barrueco, E. Hernández, and L. Sierra. Alcalá de Henares: Universidad de Alcalá, 1999.

Campos Pardillos, Miguel Ángel. "Gritos en el funeral del sujeto: individualismo y fragmentación en publicidad inglesa." In Autor y texto: Fragmentos de una presencia. Ed. Ángeles Sirvent, Josefina Bueno, and Silvia Caporale. Barcelona: PPU, 1996. 417-28.*

Cánovas, Marco. "Je t'aime: El uso de la ambigüedad en la publicidad audiovisual." In Trasvases culturales: Literatura – Cine – Traducción. Ed. Raquel Merino, J. M. Santamaría, and Eterio Pajares. Bilbao: Servicio editorial de la Universidad del País Vasco, 2005. 195-202.*

Capanaga, Pilar. Salsa probiótica: La lengua de la publicidad alimentaria. Zaragoza: Pórtico, 2003.

Catalá Pérez, Manuela. "Pragmática de la comunicación publicitaria: Relación con los procesos comunicativos literarios." Tropelías 9-10 (1998-99 [issued 2001]): 113-23.*

Chang Mauh Tsun, Víctor María. "Estudio sobre la 'progresión temática' y la aplicación de figuras retóricas en publicidad." RILCE  12.1 (1996): 26-37.*

Chekhov, Anton. (Antón P. Chéjov). "Propagandas y anuncios cómicos." 1882. In Chéjov, Cuentos completos (1880-1885). Ed. Paul Viejo. 3rd ed. Madrid: Páginas de Espuma, 2014. 101-4.*

Christidis, Tania. Poetry and Advertising: Principles of Communication. Aachen: Shaker Verlag, 2002.

Coupland, Justine. "Dating Advertisements: Discourses and the Commodified Self." Discourse and Society 7.2: 187-208.*

Crijns, Rogier, and Christian Burgers. "Charaktere und Komplexität als Elemente von Narrativen in gedruckter Werbung." In Actas del V Congreso Internacional AELFE (Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos) / Proceedings of the 5th International AELFE Conference). Ed. Mª Carmen Pérez-Llantada Auría, Ramón Plo Alastrué and Claus Peter Neumann. CD-ROM. Zaragoza: AELFE / Prensas Universitarias de Zaragoza, 2005. 168-74.*

Díaz Pérez, Francisco Javier. "Sperber and Wilson's Relevance Theory and Its Applicability to Advertising Discourse: Evidence from British Press Advertisements." Atlantis 22.2 (Dec. 2000): 37-50.*

_____.  "Una aproximación al uso de la metáfora en la publicidad británica y en la española desde la teoría de la relevancia." Pragmalingüística 7 (1999).

Díez Arroyo, Marisa. "Lexical Ambiguity in Ads." Estudios Ingleses de la Universidad Complutense 3 (1995): 187-200.*

Dobrow, L. When Advertising Tried Harder. New York: Friendly Press, 1984.

Dreyer, M. Storytelling in der Werbung: Das Erzählen von Geschichten als Marketinginstrument. Grin, 2018.*

         https://www.grin.com/document/413424

         2018

Ekowati, Titin, Susi Widjajani, Intan Puspitarasi, Endah Pri Ariningsih, and Esti Margiyanti Utami. "Consumers of Indonesian Wardah Cosmetics Are the Focus of an [Analysis] of Visual Storytelling Marketing." Journal of Economics, Finance and Management Studies 6.11 (Nov. 2023): 5307-21.*

         https://doi.org/10.47191/jefms/v6-i11-06

         https://ijefm.co.in/v6i11/6.php

https://ijefm.co.in/v6i11/Doc/6.pdf

         2023

Erjavec, Karmen. See Linguists. "Beyond Advertising and Journalism: Hybrid Promotional News Discourse." Discourse and society

         http://das.sagepub.com

Feliu García, Emilio. Los Lenguajes de la Publicidad. Alicante: Universidad de Alicante, 1984.

Ferrer, E. El lenguaje de la publicidad. Madrid: FCE, 1994.

García Alonso, José Ignacio. "Spelling and Wordplay in English Advertising." In AEDEAN Select Papers in Language, Literature and Culture: Proceedings of the 17th International Conference. [U of Córdoba, 1993]. [U of Córdoba, 1993]. Ed. Javier Pérez Guerra. Vigo: AEDEAN, 2000. 425-28.*

Garvey, Ellen, ed. The Adman in the Parlour: Magazines and the Gendering of Consumer Culture, 1880s to 1910s. New York: Oxford UP, 1996.

Gea Valor, Maria Lluïsa. "Book Advertisement as a Genre: The Case of Blurbs." In Studies in Intercultural, Cognitive and Social Pragmatics. Ed. Pilar Garcés-Conejos et al. Newcastle: Cambridge Scholars Publishing, 2007.

Goatly, Andrew. "Chapter 7: Advertising and Consumerism." In Goatly, Critical Reading and Writing: An Introductory Coursebook. London: Routledge, 2000. 183-214.*

González Casademont, Rosa. "On the humour of certain label names." In Literary and Linguistic Aspects of Humour: VIth AEDEAN Conference Proceedings. Barcelona: Departamento de Lengua y Literatura Inglesa de la Universidad de Barcelona, 1984. 163-68.*

Haug, Wolfgang Fritz. Critique of Commodity Aesthetics: Appearance, Sexuality, and Advertising in Capitalist Society.  Trans. Robert Bock. Minneapolis: U of Minnesota P, 1986.

Hidalgo Downing, Laura. "Context Creation in Advertisements: The Role of Deixis and of Evoked Knowledge." In AEDEAN: Proceedings of the 23rd International Conference (León, 16-18 de diciembre, 1999). CD-ROM. León: AEDEAN, 2003.*

_____. "Text World Creation in Advertising Discourse." Revista Alicantina de Estudios Ingleses 13 (2000): 67-88.*

Hindley, D., and G. Hindley. Advertising in Victorian England, 1837-1901. London: Wayland, 1972.

Huisman, Rosemary. "19. Advertising Narratives." In Helen Fulton et al., Narrative and Media. Cambridge: Cambridge UP, 2005. 285-99.*

Kang, M. "The Portrayal of Women's Images in Magazine Advertisements. Goffman's Gender Analyisis Revisited." Sex Roles 37 (1997): 979-97.

Kardes, Frank R. "The Psychology of Advertising." Persuasion: Psychological Insights and Perspectives. Ed. Timothy C. Brock and Melanie C. Green. Thousand Oaks, London, New Delhi: Sage, 2005. 281-303.*

Khallaf, Mohamed. "El texto publicitario en su proyección genérica." Revue des Langues 9 (1990): 39-48.

Lahuerta Martínez, Ana Cristina. "Presupposition in Advertising Language." Revista Canaria de Estudios Ingleses 22/23 (1991): 199-206.

Lanao Bernad, Carmen. Aproximación al estudio del lenguaje publicitario en inglés: aspectos semánticos y pragmáticos. Ph.D.Diss. U of Zaragoza, 1992.

Leiss, W., S. Kline, and S. Jhally, eds. Social Communication in Advertising: Persons, Products, and Images of Well Being. New York: Routledge, 2005.

Lorenzo González, J. Persuasión subliminal y sus técnicas. Madrid: Biblioteca Nueva, 1988.

López Eire, Antonio. "Retórica y publicística." Tropelías 9-10 (1998-99 [issued 2001]): 295-312.*

Lorés Sanz, Rosa. "Thematic Patterns in Tourist Literature: An Approach to the Study of Genre." In Pragmatics at Work: The Translation of Tourist Literature. Ed. Mª Pilar Navarro Errasti, Rosa Lorés Sanz and Silvia Murillo Ornat. Bern: Peter Lang, 2004. 103-56.

Mansor, Nor Shahila. "Análisis de textos publicitarios españoles y malayos: Un enfoque de pragmática intercultural." Ph.D. diss. U of Valladolid, 2012. Online at UVaDoc.*

http://uvadoc.uva.es/bitstream/10324/2580/1/TESIS263-130409.pdf

         2020

Marquesán, Cándido. "Somos una mercancía más." El Periódico de Aragón 18 Dec. 2017.* (Facebook, advertising).

         http://prensa.unizar.es/noticias/1712/171218_z0_perio_9.pdf

         2017

Martín Gaite, Carmen. "La influencia de la publicidad en las mujeres." In Martín Gaite, La búsqueda de interlocutor y otras búsquedas. 1973. Barcelona: Destino, 1982. 113-22.*

Martín Jiménez, Alfonso. "El componente retórico y el componente simbólico en la publicidad: Análisis de los anuncios de energía eólica de Iberdrola." Cuadernos de Investigación Filológica 39 (2013): 159-86.*

Martínez Reventós, Mª Dolores. "Decoding Cosmetics and Fashion Advertisements in Contemporary Women's Magazines." Cuadernos de Filología Inglesa n.s. 7.1 (1998): 27-40.*

McLuhan, Marshall. The Mechanical Bride: Folklore of Industrial Man. Vanguard Press, 1951.

_____. The Mechanical Bride: Folklore of Industrial Man. Gingko Press, 2002.

Montes Fernández, Antonia. "Advertising Texts—A Globalised Genre: A Case Study of Translation Norms." In New Trends in Translation and Cultural Identity. Ed. Micaela Muñoz-Calvo, Carmen Buesa-Gómez and M. Angeles Ruiz-Moneva. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 2008. 325-40.*

Moog, C. "Are They Selling Her Lips?" Advertising and Identity. New York: William Morrow, 1990.

Myers, G. Words in Ads. London: Arnold, 1994.

Nixon, S. Hard Looks: Masculinities, Spectatorship and Contemporary Consumption. London: UCL Press, 1996.

Peña, G. "Elementos contextuales en el discurso publicitario." Círculo de Lingüística Aplicada a la Comunicación 31 (2007): 34-51.

Peñamarín, Cristina. La mujer en la publicidad.

Pérez-Llantada Auría, Mª del Carmen. "Linguistic Parameters in Technical English: Three Moves in Technological Advertising Publications." XVI Congreso de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos. Valladolid: Secretariado de Publicaciones de la Universidad de Valladolid, 1994. 273-80.*

Pericot, Jordi.  Servirse de la Imagen. Barcelona: Ariel Comunicación, 1987.

Platschek, Hans. "La basura de las frases hueras y los anuncios." In Crítica de la crítica. Ed. Peter Hamm. Barcelona: Barral, 1971. Trans. of Kritik / von wem / für wen / wie? Munich: Carl Hanser, 1968. 117-35.

Rodríguez González, Félix. "Humour and Invention in the Coining and Use of Acronyms." In Literary and Linguistic Aspects of Humour: VIth AEDEAN Conference Proceedings. Barcelona: Departamento de Lengua y Literatura Inglesa de la Universidad de Barcelona, 1984. 217-22.*

Romaine, Suzanne. "Pidgin English Advertising." In Sociolinguistics: A Reader and Coursebook. Ed. Nikolas Coupland and Adam Jaworski. Houndmills: Macmillan, 1997. Rpt. Palgrave. 353-60.*

Sánchez Ferlosio, Rafael. "Mendigos, tenderos y políticos." El País 19 July 1992. In Sánchez Ferlosio, QWERTYUIOP: Ensayos IV - Sobre enseñanza, deportes, televisión, publicidad, trabajo y ocio. Ed. Ignacio Echevarría. Barcelona: Penguin Random House - Debate, 2017. 173-79.*

_____. "La mano visible." El País 26 Oct. 1992. In Sánchez Ferlosio, QWERTYUIOP: Ensayos IV - Sobre enseñanza, deportes, televisión, publicidad, trabajo y ocio. Ed. Ignacio Echevarría. Barcelona: Penguin Random House - Debate, 2017. 180-86.* (Advertising).

_____. "Nota sobre feminidad, fotografía y publicidad." El Estado Mental (May 2014). In Sánchez Ferlosio, QWERTYUIOP: Ensayos IV - Sobre enseñanza, deportes, televisión, publicidad, trabajo y ocio. Ed. Ignacio Echevarría. Barcelona: Penguin Random House - Debate, 2017. 225-31.*

Saz Rubio, Mª Milagros del. "An Insight into Advertisers' Use of Covert Stimuli within the Relevance Theory Framework." In Actas XXVIII Congreso Internacional / International Conference AEDEAN. CD-ROM. Valencia: U de València, 2005.*

Saz Rubio, María Milagros del, and Barry Pennock-Speck. "Male and Female Stereotypes in Spanish and British Commercials." In New Trends in Translation and Cultural Identity. Ed. Micaela Muñoz-Calvo, Carmen Buesa-Gómez and M. Angeles Ruiz-Moneva. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 2008. 369-82.*

Schudson, M.  Advertising, the Uneasy Persuasion: Its Dubious Impact on American Society. New York: Basic Books, 1984.

Sidiropoulou, Maria. "Ad Translating: Silence in Advertising." In Anatomies of Silence. Ed. Ann R. Cacoullos and Maria Sifianou. Athens: U of Athens, 1998. 288-98.*

Tanaka, Keiko. Advertising Language: A Pragmatic Approach to Advertisements in Britain and Japan. London: Routledge, 1999.

Thornborrow, Joanna. "The Woman, the Man and the Filofax: Gender Positions in Advertising." In Gendering the Reader. Ed. Sara Mills. Hemel Hempstead: Harvester Wheatsheaf, 1994. 128-52.*

_____. "Playing Hard to Get: Metaphor and Representation in the Discourse of Car Advertisements." Language and Literature 7.3 (October 1998): 254-272.

Valero Gancedo, Asunción. "La parole mythique dans la publicité d'affaires." In Lenguas para fines específicos (IV): Investigación y enseñanza. Ed. Sebastián Barrueco et al. Alcalá de Henares: U de Alcalá de Henares, 1995. 59-66.*

Vázquez Orta, Ignacio. "El uso de dos códigos (el verbal y el icónico) en el lenguaje de la publicidad." Actas de las II Jornadas de Lengua y Literatura Inglesa y Norteamericana. Ed. Pedro Santana. Logroño: Colegio Universitario de La Rioja, 1993. 259-71.*

Velasco Sacristán, Marisol. "Overtness-Covertness in Advertising Gender Metaphors." Journal of English Studies 7 (2009):  111-48.*

Williams, Raymond. "Advertising: The Magic System." In The Cultural Studies Reader. Ed. Simon During. London: Routledge, 1993. 320-38.*

 

 

 

 

Anthologies

 

Triggs, Jeffery, ed. New York Newspaper Advertisements and News Items: 1777-1779. Electronic edition in Oxford Text Archive http://ota.ox.ac.uk

         (2004)

 

 

 

 

Audio

 

 

Jiménez, Iker, et al. "Iker Jiménez - Así nos programan El Instituto Tavistock." Audio. (Cadena SER, Milenio 3, 19 April 2015). YouTube (Todo Misterio) 12 June 2022.* (Advertising, propaganda, control, ideology, social engineering).

https://youtu.be/UjFA8MDE7dM

         2022

 

 

Dictionaries

 

 

Silva, Terencia, Beatriz Figueroa, Mª José Corvo, Mª Jesús Barsanti, and Marianne Equy. Diccionario Cuatrilingüe de Marketing y Publicidad. Editorial @becedario, 2010.

 

 

 

 

 

Internet resources

 

 

Tagline Guru

         http://www.taglineguru.com/

         2005-08-07

 

 

 

 

Journals

 

 

Cahiers de la Publicité 7 (1963).

 

 

 

 

 

 

Literature

 

 

Chekhov, Anton. (Antón P. Chéjov). "Anuncios equivocados." 1883. In Chéjov, Cuentos completos (1880-1885). Ed. Paul Viejo. 3rd ed. Madrid: Páginas de Espuma, 2014. 603-4.*

Dickens, Charles. "Fijando carteles." From Reprinted Pieces. In Dickens, Obras completas XII. Madrid: Santillana-Aguilar, 2005. 42-51.*

Villiers de l'Isle-Adam. "Publicité célestiale." SF story. In Villiers de l'Isle-Adam, Contes cruels.

_____. "Publicidad celeste." In La ciencia ficción a la luz de gas. Ed. and trans. Domingo Santos. Barcelona: Ultramar, 1990. 133-40.*

Wells, H. G. Tono-Bungay. Novel. London: Macmillan, 1909.

_____. Tono-Bungay. Ed. John Hammond. (Everyman). London: Dent; Rutland (VT): Tuttle, 1994.

_____. Tono-Bungay. Online at Project Gutenberg. 2006.*

         http://www.gutenberg.org/files/718/718-h/718-h.htm

         2012

 

 

 

 

 

 

Advertising: Specific media / ads / campaigns

 

 

Actualidad Económica

 

Bazdar, D., and B. Narbona Rina. "Globalisation in Economy Advertising: An Analysis of Text and Image in Ads from Actualidad Económica." In Current Trends in Intercultural, Cognitive and Social Pragmatics. Ed. Pilar Garcés et al. Sevilla: Research Group "Intercultural Pragmatic Studies", Universidad de Sevilla, 2004. 281-96.*

 

 

Alcoholic drinks

 

Sánchez Nieto, María Teresa. "Publicidad, vitivinicultura y traducción: Estudio contrastivo de presentaciones de bodegas españolas y alemanas." Hermeneus 8 (2006): 125-54.*

 

 

Banks

 

Cortés de los Ríos, María Enriqueta. "Print Advertisements of Banks: A Cognitive Approach to Metaphor from an Axiological Perspective." In First International Conference on English Studies: Past, Present and Future: Costa de Almería, 19-25 de Octubre, 1997. Ed. Annette Gomis et al. CD-ROM. Almería: U de Almería, n.d. [2001]*

 

 

Benetton

 

Adair, Gilbert. "Benetton and God." In Adair, The Postmodernist Always Rings Twice. London: Fourth Estate, 1992. 199-201.

 

 

 

Billboards

 

Luján García, Carmen Isabel. "La presencia de la lengua inglesa en carteles publicitarios en las calles de Las Palmas de Gran Canaria." Miscelánea 41 (2010): 13-36.*

 

 

 

 

 

e-mail / Spam

 

Mullany, Louise. "'Become the Man that Women Desire': Gender Identities and Dominant Discourses in Email Advertising Language." Language and Literature 13.4 (2004): 291-305.

 

 

Internet resources

 

Spam website

 http://www.spam.com/ci/ci_in.htm

         2004-12-17

 

 

 

Internet advertising

 

 

Baker, Stephen, and Heather Green. "Blogs Will Change Your Business." BusinesWeek.com 2 May 2005.

Barlas, Pete. "Search Advertising's Success Finds Rates Rising Rapidly." OPA Intelligence Report, covering 21 March-1 April 2005.

Battelle, John. The Search: How Google and Its Rivals Rewrote the Rules of Business and Transformed Our Culture. New York: Portfolio, 2005.*

BBC. "Online sellers 'pay for positive reviews'." BBC News 19 Oct. 2018.*

         bbc.in/2CVjLoe

         2018

Blogads. "Reader Survey for Blog Advertising." 2004.

         http://www.blogads.com/survey/blog_reader_survey.html

Dais, Wendy. "Wall Street Revises online Ad Outlook, Raises Share of Total AdSpend." Mediapost.com 4 Feb. 2005.

Kirkpatrick, David, and Daniel Roth. "Why There's No Escaping the Blog." Fortune 10 Jan. 2005:

http://www.fortune.com/fortune/technology/articles/0,15114,1011763,00.html

         2004

Mintz, Jessica. "Many Advertisers Find Blogging Frontier Is Still Too Wild." Wall Street Journal 25 March 2005.

Reed, Jon. "How to Promote Your Book Online." In The Writer's Handbook 2009. Ed. Barry Turner. Houndmills: Palgrave Macmillan, 2008.

Rosen, Emanuel. The Anatomy of Buzz: How to Create Word of Mouth Marketing. New York: Doubleday, 2000.

Ruiz Madrid, Mª Noelia. "Banner ads in EFL web pages: a genre-based analysis." In Actas del V Congreso Internacional AELFE (Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos) / Proceedings of the 5th International AELFE Conference). Ed. Mª Carmen Pérez-Llantada Auría, Ramón Plo Alastrué and Claus Peter Neumann. CD-ROM. Zaragoza: AELFE / Prensas Universitarias de Zaragoza, 2005. .230-37.*

Searls, Doc, and David Weinberger. The Cluetrain Manifesto. Perseus Publishing, 2000.

Vázquez de Francisco, Ana. "Los compuestos nominales en el texto publicitario turístico en Internet: una aplicación didáctica." In Actas del V Congreso Internacional AELFE (Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos) / Proceedings of the 5th International AELFE Conference). Ed. Mª Carmen Pérez-Llantada Auría, Ramón Plo Alastrué and Claus Peter Neumann. CD-ROM. Zaragoza: AELFE / Prensas Universitarias de Zaragoza, 2005. 347-53.*

 

 

 

Internet resources

 

 

Blogads

http://www.blogads.com

2004-12-29

 

See also e-Business.

 

 

 

 

 

 

Lentils

 

Dubroca Galin, Danielle. "Approche Contrastive de la Rhétorique pour la Vente de Produits Agroalimentaires (Espagnol et Français): Exemple de la Lentille." In Actas del V Congreso Internacional AELFE (Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos) / Proceedings of the 5th International AELFE Conference). Ed. Mª Carmen Pérez-Llantada Auría, Ramón Plo Alastrué and Claus Peter Neumann. CD-ROM. Zaragoza: AELFE / Prensas Universitarias de Zaragoza, 2005. 281-86.*

 

 

Marlboro

 

Pérez Gállego, Cándido. "El vaquero de Marlboro Country." In Pérez Gállego, Literatura Norteamericana de Hoy. Madrid: Fundamentos, 1977. 201-22.*

 

 

 

Pears soap

 

Dempsey, M., ed. Bubbles: Early Advertising Art from A.& F. Pears Ltd. London: Fontana, 1978.

 

 

 

 

 

Perfume

 

Montes Fernández, Antonia. "Parfümwerbung als populäre Kunst—Hermeneutsiche Auslegung einer Werbeanzeige." In Los caminos de la lengua: Estudios en homenaje a Enrique Alcaraz Varó. Ed. J. L. Cifuentes et al. San Vicente del Raspeig (Alicante): Publicaciones de la Universidad de Alicante, 2010. 743-66.* (Dalí).

 

 

 

 

TV ads

 

Elorza, Izaskun. Rev. of The Multimodal Analysis of Television Commercials. Ed. Barry Pennock-Speck and María Milagros del Saz-Rubio. Atlantis 36.2 (Dec. 2014): 263-67.*

Pennock-Speck, Barry,. and Mª Milagros del Saz Rubio. "Voice-Overs in Standardized English and Spanish Television Commercials." Atlantis 3.1 (June 2009): 111-27.*

Pennock-Speck, Barry, and María Milagros del Saz-Rubio, eds. The Multimodal Analysis of Television Commercials. Valencia: U de Valencia, 2013.

Hyde, Stuart S. Television and Radio Announcing. Boston: Houghton Mifflin, 1950.

Lucas Freitas, Elsa Simôes. "Advertising the Medium: On the Narrative Worlds of a Multimedia Promotional Campaign for a Public Service Television Channel." In Intermediality and Storytelling. Ed. Marina Grishakova and Marie-Laure Ryan. Berlin and New York: De Gruyter, 2010. 258-84.* (RTP 1, Portugal)

Thibault, Paul. "The Multimodal Transcription of a Television Advertisement: Theory and Practice." In Multimodality and Multimediality in the Distance Learning Age. Ed. Anthony Baldry. Campobasso: Palladino Editore, 2000. 311-385.

Yilmaz, Recep. "Televizyon Reklamlarında Metaleptik Kullanımların Tipolojisi." E-Gifder 5.6 (Sept. 2017): 691-704.*

         https://www.academia.edu/35071650/

         2020

 

 

Internet resources

 

Classic TV Ads.

http://www.roadode.com/classicindex.shtml

         2006-05-03

 

Orihuela, José Luis. "Recursos para buscar anuncios de televisión." In Orihuela, eCuaderno 9 Jan. 2007.

         http://www.ecuaderno.com/2007/01/09/recursos-para-buscar-anuncios-de-television/

         2007-01-20

 

 

 

 

 

 

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Inspiración

        from A Bibliography of Literary Theory, Criticism and Philology http://bit.ly/abibliog by José Ángel García...